Rejse CV / 2015 Westendorf
18.01 - 24.01.2015

2015 Østrig : skitur til Westendorf

Efter et par år uden skiferie måtte det være tid igen. Sidst var vi med Brørup Turistbusser på tur og da det var en rigtig god tur var valget let. Denne gang gik turen til Westendorf i uge 4 med 5 dage på ski. Overnatning på Hotel Briem i Westendorf med halvpension.

Søndag d. 18. januar 2015
Mødetid kl. 05:00 hos B.T., hvor vi fik læsset grejet og fundet os en plads. Vi var 21 på denne tur så der var go' plads. Både "gamle" kendinge fra turen i 2013 og nye ansigter. Tage og Egon som chauffører og et par småstop undervejs og så var vi i Westendorf kl. 19:00 til aftensmad. Til morgenstoppet syd for Hamborg blev der disket op med rundere og grej så det var lækkert. Fælles aftensmad på Hotel Briem. Pænt med sne i byen så det tegnede fint til skiområdet oppe i bjerget. Vi fik værelse 32 - med badekar. Værelset var ok selvom det virkede lidt slidt og umoderne. Vi sluttede i baren til en lille skænk inden vi gik til ro - godt trætte.
 Hotel Briem - vort sted
 Udsigten fra altanen

Mandag d. 19. januar 2015
Morgenmadsbuffet kl. 08:00 i restauranten. Flere andre danskere og en masse hollændere på hotellet. Der var sørget for liftkort til os (193,50 EUR for 5 dage) og med skileje (79 EUR for 5 dage) var vi klar. Den første dag kørte vi i Westendorf-området på øvebakkerne og på de blå og røde. Det var fint til os. Middagsmaden tog vi på et lille sted på pisterne, hvor der var wi-fi - for det var der ikke på hotellet. Vejret var godt så vi relaxede lidt i solen inden vi tog de sidste ture før fyraften. Skiene blev parkeret i skikælderen og der var tid til en skyller inden aftensmad på hotellet. Vi var møre i stængerne så det var tidlig i seng.
 Øvebakken i Westendorf
 Lækre løjper ned mod byen

Tirsdag d. 20. januar 2015
Godt vejr så vi ville en tur til Brixen. Sammen med Ribe-folkene tog vi en taxi til gondolen i Brixen og op i området. Vejret var flot og det var et kæmpeområde så vi havde en rigtig fin formiddag her inden der var middagspause på toppen. Og det var middag med udsigt - fascinerende flot heroppe. Vi fik en masse gode ture i området inden vi sku' til at finde tilbage igen. Folk var trætte og det lykkedes at finde blå løjper retur til gondolen og videre ned i byen. For at komme hjem tog vi gondolen op på Westendorf toppen og retur til byen. Grejet parkeret og en skyller og så var vi klar til en tur på Moskito. Hyggelig til et par meter øl inden aftensmaden. Folk var godt møre efter dagens udskejelser på bjerget så det var relax og tidlig i seng.
 Brixen-området er fedt
 De sorte løjper lod vi de andre om
 Middagspause og ski-kaos
 Brixen i baggrunden og på vej mod hjem

Onsdag d. 21. januar 2015
Vi ville til Brixen igen i dag så vi røg i en taxi og så op på toppen, hvorfra vi drønede lidt rundt så vi ku' gøre os fortjent til en gang cacao i baren. Det var godt. Fantastisk udsigt herfra og udover alle bjergtoppene. Der var osse sorte løjper her, men det lod vi de andre om. Der var godt med mennesker i området i dag. Hen på dagen tog vi gondolen ned og over til Westendorf området, hvor vi tog den på ski ned mod byen. Det var begyndt at blive lidt iset og sneen var kørt lidt i stakke. Hos købmanden provianterede vi lidt så vi ku' snolde lidt mens den stod på relax i badekarret. En lille fototur rundt i byen inden aftensmad - og så lige en kort visit på Moskito, hvor hollænderne i dag havde indtaget etablissementet. Endnu en fin dag i Alperne.
 Dejlig øvebakke i Westendorf
 Moskito Bar - den lokale samlingssted

Torsdag d. 22. januar 2015
Morgenmad inden vi monterede udstyret og tog rundt i lokalområdet i dag. Det gik stadig fint og uden uheld for os så vi nyder skiløbet i de fede omgivelser. Dagens frokost blev indtaget på Elisabeth - gruppens stamrestaurant. Gullasch suppe gjorde godt. Om eftermiddagen var der dømt udflugt til Kufstein, hvor der var rundtur på Borgen med sin barske og uhyggelige historie. Et fint afbræk i løbet af ugen og der var lige tid til en morfar inden aftensmaden. Til slut et kort besøg på Moskito.
 Borgen i Kufstein
 Den gamle bydel i Kufstein

Fredag d. 23. januar 2015
Sidste dag på ski så vi nøjedes med at drøne lidt rundt i lokalområdet inden vi afleverede skiene i butikken. Alt grejet var pakket og parkeret i kælderen. Fredag var planlagt til en fotorunde på bjerget, men desværre var der tåget på toppen - en speciel oplevelse tog vi med. De flotte billeder i solskin må blive en anden gang. Lige en skyller inden det blev til en pizza på den lokale og en runde ved SPAR-købmanden inden vi var klar til afgang kl. 15.00. Ud på motorvejen og nordover med 14 timer forude. Aftensmadsstoppet tog vi på en motorvejs Burger King og ellers forsøgte vi at få lidt søvn i bussen og wupti rullede vi over grænsen ved 04-tiden og her rendte vi ind i det værste snevejr på hele turen. Årets skitur var hermed over and out og vi tog afsked med et festligt selskab og hvem ved - måske vi tager med en anden gang.
 Huha det var tåget på toppen idag
 Sådan så det ud dagen før