Fiskenyheder

27 Marts

Gudenåen

Søndagens fisketur gik til gudenåen, efter en kanon tackeldag.
Vi var 9 fiskere, i det fine forårsvejr. Idag var fiskene mindre end i sidste weekend. Men der var fisk til alle.
Mvh¨
Peter Schytt

18 marts
Karpetur

Fredag aften kom jeg i tanke om, at vi skulle da ud, at prøve at, se om vi kunne fange en karpe. Morten skulle spise kl 18,30 så da han var færdig tog vi ud til mergelgraven som lægger ved kroager. Det er en sø som vores klub GSF har lejet. Vi fik kastet stængerne ud, og foderet lidt.
Lidt efter kom nogle af vores venner så vi hyggede os. Det blev desværre ikke til nogen karper,  med vi havde en god tur.

9 februar
 Første tur i år

Idag tog vi til dalsøen, i grindsted for at fiske lidt skaller og gedder. Jeg havde sagt til mine junior, at jeg ville tage afsted. Så da, jeg kom til søen, var den første junior der. I løbet af dagen, kom der 13 junior. De fangede 6 gedder. Så det var bare en kanon dag. Jeg fangede selv 25- 30 fine skaller. :)

29 December

Isfiskeri
Idag var vi taget på isen, for at fiske ørreder. Det blev til 7 ørreder. Alle mellem 2-3 kg. Alle fisk blev fanget på bunden med powerbait. *Kanon dag..

22 December
Billeder fra 2010

7 November

Første vinter league Ribe slotsø
Idag satsede jeg på at fange en brasen eller 2. Første 3o minutter fiskede jeg efter skaller, men efter det gik jeg efter de store brune bjørne. De løkkes at få bremes ind på pladsen, og så var det jo bare at hold på dem.. Kanon dag, med godt vejr. Jeg vandt, og fangede 12,078 kg.

16 oktober
Ribe slotsø

Idag var vi taget til Ribe for at træne til Vinter league, Vi var mødt 5 knægte op. Der var fisk hele dagen.

Plads 1 Jakob  dk mester 890 gram

c

25 september

Karlsgårde lake Matchfishing

Viktor og jeg havde snakket om at vi ville tage til karlsgårde, for at fiske match, viktor havde aldrig fisket match. Jeg har da prøvet det, men ikke noget at råbe hu ra for. Vi havde fisket 2 timer, jeg havde 5 fisk, viktor havde 2 skaller. Viktor pakkede sammen fordi han ikke fangede noget. Men jeg gav det 15 minutter til, og lige pludselig var der mange fine skaller. Viktor pakkede hans feeder stang frem, og fiskede på samme plads som jeg gjorde, og fik 10 fisk der.. Vi fiskede 2 timer mere, og fik fisk i næsten vær kast. Jeg havde ikke nogen vægt med, men jeg ville tro der var imellem 8-10 kg skaller. Super fint vejr med masser af sol.
13 maj

Fynsmesterskab Nyborgvoldgrav

Torsdag den 13 maj, Vandt jeg fynsmesterskab. Vi fiskede 2 heat. Vandt begge mine heat. Min samlede vægt var 5,750 kg. 2 pladsen gik til  Anders G, lavede en 4 og en 1. Med samlede vægt på 1,090 kg. Kanon god dag.
Se mere på www.medesiden.dk

9 maj

Jensens pool
Søndag den 9 maj fiskede Casper k, Rikard jensen og jeg i Jensens pool. Jeg fangde 15 kg karper. Casper fik 8 kg og dagens største fisk..
15 kg karper

24 April

Tarm Små Skaller

Idag fiskede morten og jeg, i tarm, i en sø som vi aldrig har fisket i. Morten fik 23 Små skaller, og jeg fik 72 skaller og lidt aborre. Fin dag med meget fint vejr. Men meget små fisk.
Efter vi havde fisket hele formidagen, tog vi til Mergelgraven og fiske der i 2 timer.
 Jeg havde glemt Take a parten, så fiskede pool, hele dagen. Morten fisk 1,5 kg og jeg fisk 1,2 kg.

4 April

Suder tidligt på året

Idag valgte jeg at tage ud til en sø, som vi kalder Dalsøen. Jeg fangede lidt igår i søen. Men idag ville jeg se om jeg ikke kunne fange nogle lidt større fisk. Jeg fiskede 13 meter take a part idag. igår fiskede jeg 11 meter. Men idag blæste det ikke så meget. Jeg fik pakket ud og så kom kim Thomsen, og snakkede. I mens han var det mistede jeg en god fisk. Måske en gedde. 10 minutter efter var min 5`er elastik blevet 6 meter lang." Hvad er det " Tænkte jeg. Jeg sad med fisken i 10 minutter inden den kom i nettet. En fin suder på 1,98 kg. Rigtig fed fisketur.

3 April

Dalsøen

Efter en rigtig god dag i Randers igår, tog jeg idag ned til Dalsøen. Jeg kom ned til søen, Jeg fangede ikke noget de første 15 minutter. Men så fandt jeg ud af at der var et par gedder på spil, på min foderplads. Jeg fangede 2 stk på 3 maddiker og så kunne jeg begynde at medefiske. Efter 3 timer kunne jeg indveje 4,10 kg. 14 skaller  og 7 mindre Brasner. Synes slev det var en god dag, med meget svært fiskeri.

2 April

Regnskoven

Vi var 6 der mødes ved Randers Regnskov. Vi fik trukket lod om pladserne.
Peter Larsen og Casper K Fiskede "pøul". Og vi andre fiskede 11 meter Take a part.

Plads 1 Peter larsen 38,85 kg

Plads 6 Rikard j 8,80 kg

26 Marts

Vasen Gudenåen

Kim og jeg var idag i Guden åen, på det stræk vi skal fiske Landsholdsudtagelsen  på. Vejet var fint. Vi fiskede begge med 10 grams bladeflåd. Kim fangede 1 fiske og Jeg fangede 2,46 kg på 6 fisk. Vi havde en god dag, men ville gerne have flere fisk.

Mvh
Peter Schytt
www.bricksite.com/mede

6 Devember

Vissenbjerg skovsø

28 november

Ørrede tur

Lørdag havde jeg regnet med, at komme ud at medefiske. Men min mor ville gerne ud at fiske ørreder. 'Så  vi tog til Egtved lystfisker partis. Jeg fangede en fin ørrede på 2,2 kg. Min mor og lille bror fangede ikke noget. God vinter tur

25 oktober
Karlsgårde kanal

Vi tog til Karlsgårde kanalen idag, Casper og jeg.  Casper vandt idag med 6,4 kg og jeg fangede 6,1 kg. Vi fiskede begge med Calusso boble flåd.   Og begge Take a part.. Kanon tur. Sluttede dagen af med mad hjemme ved mig. :) " Det er det de unge vil ha"

16 oktober

The match

Så blev det fredag, og vi skulle fiske en lille konkurrence, idag i Karlsgårde kanalen. Vi fiskede i 3 timer. Fiskeriet var svært, men jeg fik god gang i fiskeriet. Casper k fangede  2,05 kg. Gnalling fangede 2,66 kg. Og jeg fangede 8.08 kg. Vi sluttede dagen af med en god burger hjemme ved mig. Så vi havde en rigtig god tur. :)

15 oktober

En fisketur til Karlsgårdekanal inden the match

gnalling har lige været på besøg. vi tog til Karlsgårde kanalen. Jeg fangede 8 fisk og 1kg, gnalling fangede 30 fisk og 3,2kg. En rigtig god tur. Vi skal ud til Karlsgårde kanalen i morgen igen hvor Casper Kærgaard også kommer. Så er der match tomorrow.

Tjæk lige en mede film http://www.tv2fyn.dk/video/25072
Fynsmesterskab 2009 junior

13 oktober
Ferie fiskeri

mandag tog jeg lige i  mosen for at fiske sammen med 2 unge drenge. De fangede en lille gedde, og jeg fangede 1,9 kg i små skimmers. God tur :)

12 oktober

Den sidste

Fangede jeg 11,77 kg på¨kanten og vandt.. god dag

5 oktober

Svært fiskeri
Mandag den 5 oktober, fik jeg tidlig fri. Så stive kom kl. 12.15. Vi skulle fiske i en mose nær Grindsted. Vi kom til søen kl. 12.30. Vi brugte lidt tid på at lave en ny plads. Så vi kunne sidde sammen. Vi havde fisket hele weekenden, og ikke fanget det store. I dag var det svært fiskeri Jeg smed en 1 kg brasen i starten. Vi kom i gang jeg havde små skaller hele dag. Og Steve kunne ikke rigtig for gang i fiskeriet. Vi havde ingen vægt med i dag. Men stev mente han havde omkring 1 kg. Og han mente at jeg havde ca. 2 kg. Så en svær dag med god dag..

3 Oktober

Goldfish and small man

2 kg. til Steve. Casper havde 0.470 og jeg havde 0.470. Imorgen fisker vi i Horsens . Gnalling er kommet idag..:)

27 sebtember

Guden åen

Vi var 7 drenge, i guden åen og fiske i søndags. : Jeg var den enste der ikke fangede så meget. Det skyldes nok at jeg fiskede 11 meter i 2 timer og fik 3 fisk der. og så gik jeg på 13 meter den sidste time og fisk nok 20 fisk der ude.. skulle jeg bare have gjort i starten.. kim og peter l stod for dangen fine fisk..:)

20 september

Sejltur

Så var jeg inviteret med ud at fange fladfisk sammen med mine onkler og min moster det blev til 4 flad fisk og 1 torsk. Men en rigtig god og hyglig tur.:)

17 september

karpedam/gulddam
Tog lige ud i min lille karpedam. Jeg fiskede kun i 3 timer idag. Jeg havde en rigtig god tur med mange flotte fisk.

16 september

Små karper, guldfisk og karusser

11-12 September

Dm billeder

Guld

9 September

Dm træning den sidste :)

Tog ud i kalrsgårde kanalen igen, for at træne til dm. kim havde fisket der i weekenden og fangede ingen fisk .. vi tror det er fordi der havde regnet 70 mm her ved os. men idag fanged ejeg 4,10 kg på 27 fisk. fiskede i 3 timer.
7 September
Fisketur i den gode mose
Stev og jeg tog lige i den gamle mose, nu når vi ikke havde fanget noget i vidåen i søndags. vi sad 2 meter fra hinanden. Rigtig god tur.
4,25 kg
1,10 kg

Dm træning

Torsdag tog jeg lige ud i kalrsgårde kanal og fiskede i 2.5 time fiskede med 9 meter take a part.. Tror det blev omkring 10 kg. god aften tur:)

22 August

Små karper

Lørdag den 22. August tog Kasper Kærgård, Stev, Morten Jensen og jeg til en privat sø nær Kolding. Der skulle vi fiske småkarper. Vi fiskede alle Take A Part. Morten trak plads 1, jeg trak plads 2, 3 til Stev og 4 til Kærgård. Stev og jeg sad i hullet og fangede 3,57 kg og 3,50 kg i småkarper. Derimod fangede Morten 4,6 kg med 2 karper på ca. 1 kg og en flot guldfisk.  Kærgård blev dagens storfanger med 8,66 kg. En rigtig god dag med super godt vejr!

21  August

Dm Træning

Fredag efter skole kørte mine mor mig til Karlsgårde kanal. Der er 1,7 meter dybt i kanalen. Jeg fiskede 9 meter Take a part. Da kanalen er kun 15 meter bred. Jeg brugte Calussoø 3 grams . Og alm 4 grams flåd. Jeg fiskede i 3 timer, og det blev Ca 10 kg. En rigtig god fiskedag.

16 August

karpetur igen

Peter havde fredag været ude og forfodre i en lille sø nær Grindsted.
Han skulle lige først med til sin mosters fødselsdag, det betød jo ynglings mad " gratis mad" hvilket er helt i top hos Peters moster.
Efter et par kilo kartofler var Peter mæt, og klar til endnu en karpetur.
Peter blev kørt til søen og indtog sit karpetelt, lige før det blev mørkt. Peter blev vækket kl. 04 ved en bibbende bidemelder. Det blev en enorm fight, han fangede en karpe på 5.5 kg. Så var natten reddet. Kl. 08 var der bud igen, endnu en karpe havde ladet sig friste af Peter lækre boylies.
Da Peter kom hjem fra turen var han helt oppe og køre, efter en fantastisk nat. Vi andre tænker bare, hvor sjovt kan det lige være at ligge i en lille telt, i storm og blæst, når man kan ligge og koge i sin egen dejlige varme seng.
Men godt gået Peter.

Gæste skribent
                                Jette Schytt.

15 August

Snerum å

kim og jeg tog den 15 August til Snerum å. Vi fiskede 11 meter take a part. Fiskeriet var meget svært. Vi fangede kun små brasner. Vi fiskede med 10 grams plade flåd. Vi fiskede med top 4. kim havde 2,4 og jeg havde 2,78. En rigtig god fisketur, men svær. Havde glemt mit kamera.

4 August

Små skaller

Kim og jeg tog ud i en ny sø som lige er åbnet for fri fiskeri. Vi fiskede i 3 timer kim fangede 2,74 kg  på 100 skaller. Jeg havde 3,70 kg på 160 fisk. mine var meget små. En rigtig god dag inden dm.

3 August

Farlo og peter på tur

Carlo og jeg var lige taget lidt ud for Esbjerg for at fiske. Carlo fiskede med Take a part hele dag. Og jeg fiskede små skaller hele dagen på 4 meter pool. Carlo havde mange brasner og jeg havde kun skaller. Carlo havde 5,89 kg og jeg havde 3,98 kg. god tur

2 August

Ørrede konkurrence

Igen i år vandt Team schytt ørrede konkurrencen, med 3 fine ørreder.

1-2  August

Karpe tur i den gamle mose

Foto Kim Thomsen

Tog lige en karpetur i den gamle mose. Jeg ville se om der stadi var karper i. Sidste gang der blev set en karpe var i 2002. Og få 20 år siden blev der sat små karper ud i søen. klokken 06.05 bibbede det en fin skæl karpe. Den fightede rigtigt godt. Og var meget flot. :)

31 juli

Gamle suder

Tog en lille tur i den gode mose. Fangede en masse brasen og så fik jeg også en suder på ca 1.5 kg :=). Sidste gang der blev set suder var for 10 års siden.

30 juli
Karpetur  med masser af sm¨å karper

Tog lige alene på en karpetur i en privat sø. Fangede 4 karper fra 3,5 til 5,6. -Fik osse en fin brasem på ca 4 kg. smed 1 karpe som satte sig i en lille ø.

26 juli
Gnalling & Epo Lars på tur

Big carp på take a part i England

Morten og jeg fangede en aften en stor karpe på hele 14 kg, på Take a part. Vi fiskede med BRØD på krogen. Og det regnede hele aften. Vi fightede med fisken i ca 1,5 time, det var ret sjov at fightede med en fisk så længe. :)

25 kg suder, guldsuder,skaller, guldkarper og karper blev nummer 5 i den konkurrence. Morten havde 20 kg, han blev nummer 7 .

18 juli

-Tur inden England

Tog lige 4 timers fiskeri i én gode lille sø. Jeg fiskede med 11  meter Take a Part. Der ´var kun 30 cm dybt. Jeg brugtbe Trabuccco pro breme . Det bliv til 8,54 kg. Største brasen vejede 1,96.

Foto: Nicklas bjørn jensen

10-11 juni

Landskamp i Holland

morten på kanten
dybt koncenteret.
Andreas fisker. .:=)
Matihas fisker Take a part :=)
morten kirkegård med fisketæller på ? torben
Anders p
Anders g
Indvejning

MD
så er jeg klar til kamp..
4 ud af 4.. De var lige 100 gram bedre.. men vi har lært meget.. :)
tyskeren vandt:

ses alle sammen, tak for en mega god tur. :=

8 juli

Lindeballe P&T

Tog lige en overnatning i Lindeballe P&T inden jeg skulle til Holland, og fiske Landskamp. Smed  en stor karpe. Og fik en lille fin karper  på 3,7 kg. Blev fanget på STATBAITS HOT DEMON 20 mm.

5 juli

Sneum å

Kim og jeg tog til Sneum å den 5 juli. Vi er begge blevet medlem i sydvestjysk, de har meget godt mede strøm vands fiskeri. Denne dag fangede kim 1,5 og Jeg 5 kg. Jeg synes slev det er et meget fint sted. Vi fiskede på det svære stykke i åen. Der er andre steder i åen hvor der flere brasner. I dag da vi fiskede der stoppede strømmen bare lige pludselig. Vi fik ikke ret mange fisk efter strømmen stoppede. Desværre men jeg var godt til fris. Men tror ikke kim var det. Han fangede aborre, løjer og få skaller. Jeg fangede  store skaller og 1 brasen. J

28-29 juni

vissenbjerg skovsø

Dagen efter vores fine karpe tur, gik tur til Fyn denne gang vissenbjerg skovsø. Denne gang var det kun lille morten og jeg. Vi fiskede med 11 meter Take a part om dagen og fik lidt brasen. Om  natten fiskede vi karper med mine karper stænger, der fangede vi kun en brasen i løbet af natten. Om morgen medefiskede vi igen, vi skiftede lidt. Vi fik mange skaller og 1 sude vær. Og 1 karusse vær. En skide god morgen. Og en fin tur igen.. når morten og jeg fisker sammen så køre det bare.. J

fine fisk

27 juni

sm"å karper på 11 meter take a part.

Jeg  havde fået besøg af lille morten fra OSK. Jeg havde hørt om et lille vandhul nær Esbjerg som der skulle være sm娨 å karper i. Vi tog morten Jensen med. Så vi var 3 drenge. Morten fangede 1 karper og 4 skaller. Lille morten fik 2,6 kg og jeg fik 3,6 mener jeg.. rigtig god tur. J

flotte spejle og skælkarper

20 juni

Da jeg kom hjem fra Århus af tog jeg lige i en lille mose nær grindsted og fiskede i 3 timer.. Jeg skulle jo øve mig til senior dm. Så fiskede kort take a part. Jeg fangede mange små skaller og så fik jeg 6 små brasner. Denne tur redede dagen, efter det dårlige fiskeri i ¨Århus å "

Århus open ikke ret mange fisk. vinder vægten var sølle 900 gram en skalle og en brasen af morten jensen. Jeg fik selv 800 gram med ca 15 skaller og en lille brasen.

13-14 juni

5 karper  og 1 brasen på 15 timers fiskeri :=)

Så blev der endelig weekend, efter en hård uge på efterskole. Jeg ville på en lille karpetur. Jeg tog ud til den private sø, som jeg har fået lov til at fiske i. Jeg kom ud til søen ved 8 tiden om aften. Jeg fik 2 karper og en brasen på 3,4 kg, inden jeg gik i seng.

søndag morgen kl 04.00 blev jeg vækket af en fin skæl karpe igen..

Peter schytt Thorĝe | Sdr.boulevard 241, 7200 grindsted - Danmark | Tlf.: 21807782