Rejse CV / 2018 New York/Washington
22.07.18 - 05.08.2018

2018 New York / Washington

Sommeren 2018 nærmede sig og der var ikke planlagt noget ferie endnu - TR havde aldring været i New York og jeg havde været der for 4 år siden. Jeg gad godt en tur derover igen og så skulle vi næsten ta' en smut til Washington også og se de mange spændende steder. Ferien blev kooerdineret og så blev der booket fly med Lufthansa og overnatninger blev klaret. Så skulle der bare finplanlægges en 14 dages tur overthere.

Søndag d. 22. Juli 2018
Endelig blev det sommerferie og turen går denne gang til New York og Washington med TR. Der var afgang fra Billund med Lufthansa til Frankfurt og over i en Jumbo til Newark. Fyldte fly så vivar ikke de eneste der sku’ langs. Med NJ Transit fra lufthavnen og ind til Penn Station. Føj de regnede for vildt så heldigvis boede vi kun få hundrede meter fra stationen på Midtown West Hotel - værelse 401. Ganske ok lille hotel med hvad vi havde brug for. Vi var trætte så vi nøjedes med et par pizza slice og en stor cola ved en af de mange små pizza boder. Sku’ blive godt med en go’ nats søvn.

Mandag d. 23. Juli 2018
Første dag i New York - så ska’ vi ud og se os omkring. Morgenmad rundt om hjørnet i en lille mexinanerbod med lækre croissanter og lige indsnuse storbylivet. Spændende. Lidt øv vejr fra morgenstunden men vi finder op til Subway nr E for vi vil ned til Ground Zero. Her måtte vi investere i en paraply men vi snakkede med en gut som havde oplevet 11.9 og solgte lidt materiale - spændende at møde ham. Brugte noget tid rundt om de to memorials med alle navnene - ret vildt. Og det store freedom Tower og de nye tårne de er igang med. Et spændende område. Herfra gik vi ned for at checke bådene til Statue of Liberty og Ellis Island. Ikke kø så vi tog afsted - 18;50 USD. Først ud til statuen til nogle billeder og så til Ellus Island og se immigrations museet. Spændende steder og rigtig mange mennesker. Og mulighed for et godt view ind over Manhattan skyline. Vadede mod China town til en velfortjent is inden Subway hjem. Aftenen gik vi ad Broadway til Times Square og Hard Rock Cafe til aftensmad. En rigtig spændende dag.

Tirsdag d. 24. Juli 2028
Ingen aftaler fra morgenstunden så rart med god tid til at få lidt morgenmad his den lokale biks. Drev forbi Madison Square Garden og så mulighed for en guidet tour. Den hoppede vi på og fik en fin tur bl.a. Inde i arenaen som var kæmpestor. Fik lige checket busstoppestedet til DC og fik købt os et Explorer Pass med 4 seværdigheder. Tog til Intrepid og var rundt på det imponerende skib.vejret var godt Idag og vel over de 30 grader. Slentrede lidt langs Hudson floden til vi nåede HighLine. Rigtig mange var på spadseretur her og lidt sjovt st se det hele lidt bagfra. Cruisede også lige gennem Chelsea Market som altid er lidt sjovt. Ømme fødder så det var tid til lige at slappe lidt at på værelset.

Onsdag d. 25. Juli 2018
Idag skal vi til Washington et smut så efter check-ud og morgenmad steg vi ombord på Washington DeLuxe bussen. Næsten fyldt og ca 4 timer senere var vi fremme på Union Station. Fik lige et glimt af Philly og Baltimore undervejs. Fra stationen gik ned til Hotel Harrington på 11st. Samme sted som vi boede for 4 år siden og alt lignede sig selv. Blev installeret på værelse 831. Fik sent frokost på Hard Rock med nachos og cola refill. Fik en trøje. Planen var en aftentur til Det Hvide Hus men det så ud til kraftig regn så vi droppede det Idag og gik på værelset og slappede af.

Torsdag d. 26. Juli 2018
Idag var der booket rundvisning i Capitol Hill så vi drog afsted i god tid og var heldige at komme med på en tidligere Tour, hvor vi så film og hørte guiden fortælle om stedet og USA’s historie. Et spændende besøg et flot sted. Også udenfor var der basis for gode billeder. Vi cruisede ned ad The Mall, hvor folk spillede bold og freesbee. Rigtig godt vejr Idag. Ved Washington Monument var der foto inden vi kom til Martin Luther King Jr’s Memorial - en flot en af slagsen.next stop var Korea War Memorial - en speciel oplevelse med statuer af soldater i kamp. Lincoln Memorial var også stor og flot og herfra havde vi en fantastisk udsigt over The Mall. Vietnam War Memorial var vi også forbi inden sidste stop var Det Hvide hus både forfra og bagfra. 16,5 kilometers gåtur i over 30 grader - så måtte vi lige hjem og hvile inde der var pizza på en lokal restaurant - en rigtig god pizza. En rigtig fed dag i DC.