Nr.1: Untitled, 1993, oil painting, laminated wood, printing ink, 58x70 cm.

 Nr.2: Projection, 1995, laminated wood, wood, aluminium, oil painting, 65x169 cm.

 Nr.3: Cup, 1996, laminated wood, wood, aluminium, oil painting, 68x97 cm.

 Nr.4: Untitled, 1993, laminated wood, oil painting, 53x91 cm.

Nr.5: Double projections, 1996-98, laminated wood, wood, aluminium, oil painting, 79x179 cm.

 Nr.6: Io, 1995, laminated wood, wood, aluminium, oil painting, dough, 91x170 cm.

Nr.7: Atonement cover, 1996, laminated wood, wood, 78x196x36 cm.

 Nr.8:The four angles of the world II, 1995, laminated wood, oil painting, photos, 60x60x15 cm.

 Nr.9: Meeting the End, 1995, aluminium, oil painting, laminated wood, photos, 36x101cm.

 Denne serie fra midten af '90erne viser de værker jeg holder mest af, da de er en videreudvikling af mine første udskårede relieffer, som her udfolder sig i større format med assemblage teknik. Men også fordi de er formmodne værker, en kulminationen af alle de overvejelser jeg har gjort mig i løbet af mange år. Igen ser man symbolske former, nogle med religjøs kristen indhold (Nr.1, Nr.3, Nr.6) og materialer der udfordrer hinanden farve- og formmæssigt; træ og aluminium, tryksværte og alkydmaling, snobrød og træstænger...

Det var en periode hvor mange kunstnere arbejdede på tværs af kunstarterne. Installationerne vandt frem og man søgte nye former for de tredimensionelle værker. Skulpturer kunne også hænge på en væg, eller svæve i luften.

Relief '90ne

Renato Ronco