Rejse CV / 2018 Hamborg
14.12. - 17.12.2018

2018 : Juletur til Hamborg

Hamborg ligger jo tæt på så byen er oplagt til en forlænget weekend - og såen  blev det i år. Der blev booket overnatning på Holiday Inn tæt på havnen den sidste weekend inden jul. Vi flottede os og bestilte morgenmad - det plejer jo at være godt i Tyskland. Denne gang tog vi lige mandagen med for at få lidt extra tid. Der blev researchete lidt og vi var klar.

Fredag d. 14. december 2018
Tog lidt før fri fra arbi så jeg var klar til at hente TR i Jels ved 14-tiden. Cola i holderen og ud på Autobahn og sydover og med det sædvanlige vejarbejde og forventet fredagstrafik svingede vi fra ved Neumünster og ind i Hamborg fra øst. Det gik fint - parkering i kælderen og check-inn på værelse 506 på det fine sted Holiday Inn. Der var også pool på stedet. Vi fandt bus nr. 3 - så gik direkte ind til Rathausmarkt. Godt igang med julemarkedet,  som vi cruisede igennem. Hyggelig som altid med boder med grej og guf - bare alt for mange mennesker, men såen er det jo.  Om til søerne og derfra droppede vi ind til aftensmad på Block House - rigtig fin aftensmad. Bussen retur igen hotellet il relax efter en lang dag.
På besøg på Rathausmarkt Rathausmarkt - ret flot
Rådhuset - ganske flot Så fik vi tændt et lys i kirken

Lørdag d. 15. december 2018
Rigtig god morgenmad på hotellet med stort udvalg. Vi nappede bussen ind til Rathaus igen og gik derfra til Miniatureland og fik en billet til senere. Forbi kaffehuset og Elbpharmonien og ellers langs vandet. Selvom det var pivkoldt var der flere gademusikanter på job. Masser af turbåde på vandet. Vi tog middagsmaden på Hard Rock med udsigt over vandet - godt som altid. Kl. 16 havde vi tid i Miniatureland - rigtig flot udstilling med flotte landskaber og masser af detaljer. Og så har de fri cola mens man venter på at komme ind. Spadseretur mod rådhusområdet, hvor vi havde booket bord på Hofbrau kl. 19. Var i go’ tid så der var lige tid til en gang varm Weisse chokolade på en lille café - det var godt. På Hofbrau fik vi en ordentlig elefantøre og en dunkel. Dagen afsluttedes med en tur i hotellets pool. En go’ afslutning på dagen.
Elbphilharmonien Masser af kanaler i havneområdet
Turbåde på havnerundfart Hjuldampere pynter i havnebilledet
Miniatureland Miniatureland

Søndag d. 16. December 2018
Sov til vi vågnede og fik klaret morgenmaden sammen med en masse andre gæster. Vi tog bussen til downtown. Cruisede lidt og gik mod havnen for at gå en tur gennem den gamle Elbtunnel. Helt sjov lige at gå en tur under Elben. Herefter tog vi en havnerundfart med en af de mindre både. 18 EUR. U-Bahn retur til lidt juleboder og en pizza i Europahallen på Pizza Hut - et fine center med food court. En sidste tur gennem boderne og lidt indkøb og bussen hjem til hotellet. Energien var brugt op så der blev relaxet - faktisk så meget at vi ikke orkede at finde noget aftensmad.
Den gamle Elbtunnen På tur gennem den gamle tunnel
Havnerundfart er altid et hit Havnerundfart i de små kanaler
Masser af julemarkeder overalt Det flotte rådhus

Mandag d. 17.december 2018
Vi sov til vi vågnede og fik endnu en fin morgenmad inden vi fik pakket vort grej og fik checket ud. På hjemvejen tog vi lige forbi Outlet i Neumünster og lurede lidt inden det gik direkte hjem til DK igen efter en hyggelig juletur til Hamborg.